.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهاد یک فعال رسانه ای به مدیران ؛
توصیه به حضور در این مکان به مسئولان استان مازندران
شمال نیوز : شنیدن درد دل های آنان هر قلبی را به درد می آورد و شاید به همین دلیل است که اکثر مسئولان تمایلی به حضور در میان آنان ندارند! آنها بی تردید ....
توصیه به حضور در این مکان به مسئولان استان مازندران

شمال نیوز / کوروش غفاری چراتی : میدان خزر دیروز یا پل ولی عصر امروز میعادگاه همه روزه مردان جوان و میانسال و کهنسالی است که در تدارک قوت لایموت خانواده خود از بام تا شام چشم انتظار کارفرمایانی هستند که حتی برای یک روز آنها را بکار گیرد .چهرهای تکیده و نگاه غمبار آنان حکایت از روزگار پرمشقتی دارد که هر روز برآنان می گذرد. آنان از بی پارتی ترین افراد استان هستند. هیچکس نه برای آنها کاری تدارک می بیند و نه کسی در اندیشه جیب تهی و سفره خالی آنان است. آنها همیشه شرمنده خانواده خود هستند و انگار در هفت آسمان ستاره ای ندارند. بقول خودشان یک روز کار می کنند 3روز می خورند ! خرج از خدا و مرگ از خدا...!

شنیدن درد دل های آنان هر قلبی را به درد می آورد و شاید به همین دلیل است که اکثر مسئولان تمایلی به حضور در میان آنان ندارند! آنها بی تردید کارگرترین افراد جامعه ما هستند و علی رغم کار سخت و طاقت فرسا از کمترین امکانات زندگی برخوردارند.روایت روزگار اسفناک آنان و اینکه در زیر بار سنگین تورم روزافزون ،نفس هایشان به شماره افتاده است با هیچ ادبیاتی قابل توصیف نیست.آنها بقدری شرطی شده اند که با هر ترمز خودرویی ناخودآگاه بسویش هجوم می برند تا برای یک روز اشتغال از دیگران پیشی گیرند...!

اشتغال رویای شیرین آنان است. به هیچ کاری نه نمی گویند.از تمیزکردن سرویس بهداشتی تا کار ساختمانی. سخت ترین شرایط کار با کمترین دستمزد را به جان می خرند تا شرمنده خانواده خود نباشند.پیرمردان زیادی دراین جمع پرشمار حضوردارند که اساسا توان کارکردن و سرپنجه گرفتن با بیل و کلنگ و فرغون و سیمان و بلوک را ندارند! اما آنها هم بواسطه نیاز شدید اقتصادی به هیچ کاری نه نمی گویند.پیرمردی می گوید همسن و سالان من در منزل با نوه هایشان بازی می کنند اما من برای تامین هزینه های زندگی و تدارک نون و ماست باید تا آخرین لحظه ای که نفس می کشم کارکنم. نمی دانم خدا برای چه مرا آفرید؟!

دیگری می گوید دخترم نامزد دارد چطور برایش جهیزیه تهیه کنم؟آن یکی می گوید شما چکاره هستید؟

دیگری می گوید به جای این همه سخنرانی از ما فیلم بگیرید در تلویزیون پخش کنید تا همه حرف ما را بشنوند... داداش ما حرف داریم...یکی به داد ما برسد، ماهم ایرانی هستیم، فارسی حرف می زنیم. مسئولان ما را فراموش کردند...

از او می پرسم از مسئولین چه انتظاری دارید؟ با لبخند تلخی می گوید: کمتر دزدی کنند!

این گزارش را به دلیل انتقادات تند این افراد در همین جا سانسور می کنم و به هر مسئولی که فکر می کند می تواند پاسخی برای پرسشهای این شهروندان مرکز استان داشته باشد توصیه می کنم در این مکان حضوریابد و به درد دلها و انتقادات و انتظارات این افراد گوش کنند. مسئولان استان مازندران بسم الله ...!


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 8 بهمن 1397
جناب غفاری عزیز!
عالی بود. مثل همیشه. امیدوارم مسئولان به این چالش مدیریتی پاسخ مثبت دهند. البته اگر جراتش را داشته باشند
محمد از بابل 8 بهمن 1397
عامل مهم بدبختی و فلاکت اینگونه افراد در جامعه که در تمام شهرهای استان به وفور به چشم می خورند همین مسئولان هستند.معلومه که به میان آنان نمیروند. مسئولان چه حرفی برای گفتن دارند؟
آیا خودشان را یک روز جای این افراد می گذارند؟ در جای گرم و نرم نشستند و فقط حرف می زنند.
حقوق مسئولان چقدر است؟ چند میلیون.
کارمند شهرداری ساری 8 بهمن 1397
درود بر شرفتان که یکبار هم شده درد دل بدبخت ترین افراد جامعه را انعکاس دادید.
مسئولان خجالت بکشند. هر روز دهها مدیر و مسئول در حالیکه در خودروهای سازمانی لوکس سوارند از مقابل همین مکان یعنی میدان خزر ساری عبور می کنند. یکبار هم که شده به عمق زندگی اسفناک کارگران زیر پل ولی عصر فکر کرده اند؟
یک دوست 8 بهمن 1397
آقایان مسئول بی زحمت بروند میان این کارگران و به حرفهایشان گوش کنند.
احمدی از ساری 8 بهمن 1397
آقایان مسئول !
به دستهای پینه بسته کارگران خوب نگاه کنید. شما دارید حق این افراد را می خورید. با پارتی بازی و رانتخواری .لعنت بر مسئولین بی غیرت.
لیسانس بیکار 7 بهمن 1397
مسئولان به ما بگویند برای زندگی و معیشت ما چه کرده اند؟
نا شناس 7 بهمن 1397
به قطع یقین وبدون تردید باید گفت که برخی از مسئولین ازاین آب و خاک نیستند چرا که ایرانی برای ایرانی دل می سوزاند مگر همین فرزندان ایران نبودند که برای حفظ وطن جانشان را درکف دستشان قرار دادند و خونشان را تقدیم این آب وخاک نمودندتا شاهد اینچنین رنج هایی نباشیم، چرا سرمایه این کشور اینچنین به تاراج می رود ، عده ای فربه ازاین بیت المال وعده ای به نان شبشان محتاج.
نا شناس 8 بهمن 1397
سلام. خوشا به حال مسئولین...خوشا به حال نمایندگانی که فقط دم از عدالت میزنند و خبری از این معنای بی انتها نیست که نیست...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.